Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj spolupráce rodiny a mateřské školy
Mikolášková, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi nimi. Vymezuje dané formy spolupráce v Rámcovém vzdělávacím programu a hledá inspirativní prvky a strategie této spolupráce v inovativních pedagogických programech "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví" Empirická část prezentuje výzkum, který se zaměřuje na rozvoj spolupráce mateřské školy a rodiny. Výzkum byl proveden na pražské mateřské škole Šestajovická. Informuje o procesu zkvalitnění spolupráce vycházející z inovativních pedagogických programů "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví"
Program Škola podporující zdraví a jeho realizace ve vybraném kraji
FUČÍKOVÁ, Kateřina
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem programu Škola podporující zdraví a jeho realizace ve vybraném kraji. Zaměřila jsem se na základní školy v kraji Vysočina. V teoretické části se zabývám vysvětlením pojmu zdraví a krátkou historií vývoje definice. Ve druhé kapitole se zaměřuji na evropskou zdravotní politiku, která spravuje programy pro podporu zdraví. Dále sleduji fungování politiky zdraví v České republice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a Státní zdravotní ústav, které mají podíl na programu Škola podporující zdraví. Ve třetí kapitole se zabývám Školou podporující zdraví, kde vysvětluji důležitost programu a jednotlivé pilíře a zásady, které mají být v tomto programu splněny. Cílem bylo zjistit, jak se jednotlivým školám zapojeným do programu Škola podporující zdraví daří naplňovat jednotlivé pilíře a zásady programu. V praktické části jsem použila kvalitativní výzkum, kde jsem vedla s informanty polostrukturovaný rozhovor. Tyto rozhovory probíhaly přímo na zkoumaných školách. Má práce může být přínosem rodinám a pedagogům, kteří se chtějí dozvědět více o programu Škola podporující zdraví, pro studenty pedagogických nebo zdravotnických oborů, či školám zapojeným do programu Škola podporující zdraví. Tyto výsledky můžeme využít pro porovnání jednotlivých škol, nebo jako námět k realizaci nových metod. Práci lze více rozšířit detailním výzkumem se žáky, partnery spolupracujícími se školou, pedagogy či s rodiči žáků.
Výzkum stresu učitelů vybraných ZŠ
Koštejnová, Zlata ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
V roce 2003 probíhal pod garancí Státního zdravotního ústavu v Praze projekt podpory zdraví s názvem "Snížení rizika psychické pracovní zátěže učitelek základních škol a možnosti jejich objektivizace". Výzkum byl realizován ve spolupráci se 17ti náhodně vybranými pražskými základními školami na celkové populaci 157 učitelek starších 40 let. Součástí výzkumu byl dotazníkový průzkum, rozhovor a sběr zdravotnických dat (hypertenze, cholesterol, nadváha, kouření). Diplomová práce navazuje na tento výzkum, ale v rámci dostupných možností se zabývá pouze dotazníkovým šetřením (bez sběru zdravotnických dat). V roce 2016 byl tedy proveden dotazníkový průzkum mezi učiteli vybraných ZŠ a bylo vyplněno 604 dotazníků, přičemž bylo sledováno, zda učitelé učí na běžných ZŠ nebo na školách zapojených do programu Škola podporující zdraví. V teoretické části se diplomová práce věnuje různým teoretickým přístupům ke stresu, copingovým strategiím a analýze stresorů, které jsou specifické pro učitelskou profesi. Zároveň je zde kapitola věnovaná programu Škola podporující zdraví. V praktické části je metodologicky popsán sběr dat, jejich analýza a jsou zde uvedeny závěry, vyplývající z analýzy vyplněných dotazníků.
Rozvoj spolupráce rodiny a mateřské školy
Mikolášková, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi nimi. Vymezuje dané formy spolupráce v Rámcovém vzdělávacím programu a hledá inspirativní prvky a strategie této spolupráce v inovativních pedagogických programech "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví" Empirická část prezentuje výzkum, který se zaměřuje na rozvoj spolupráce mateřské školy a rodiny. Výzkum byl proveden na pražské mateřské škole Šestajovická. Informuje o procesu zkvalitnění spolupráce vycházející z inovativních pedagogických programů "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví"

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.